Gimnastyka Słowiańska dla Kobiet – Tradycja białoruska

Sala D

Gimnastyka Słowiańska dla Kobiet wywodzi się z wielowiekowej tradycji białoruskiej. Została odtworzona w latach 90-tych XX wieku w wyniku badań etnograficznych.

Stanowi system 27 ćwiczeń, które dzielą się na 3 części zwane światami. Do każdego ze światów przynależy 9 ćwiczeń – tzw. kręgów. Światy te określane są mianem Świata Górnego, Świata Środkowy oraz Świata Dolnego. Podział ten przejawia się w sposobie wykonywania ćwiczeń, a konkretnie w pozycji wyjściowej, mianowicie w Świecie Górnym ćwiczenia wykonywane są na stojąco, w Świecie Środkowym – klęcząc na kolanach, zaś w Świecie Dolnym w oparciu na łokciach i kolanach.

Jak zostało ustalone podczas badań nad systemem słowiańskich ćwiczeń, każdej kobiecie przypisany jest, tzw. indywidualny kompleks – zestaw 7 ćwiczeń, wyliczany na podstawie jej daty, godziny i miejsca urodzenia według kalendarza słoneczno-księżycowego.

Gimnastyka Słowiańska to zestaw ćwiczeń fizycznych i oddechowych, to wymagająca zaangażowania forma pracy z ciałem, która przynosi efekty w sferze fizycznej, emocjonalnej i energetycznej.

Ćwiczenia zaprojektowane zostały dla potrzeb kobiecego ciała i idealnie wpisują się w jego funkcje i potrzeby.

Podczas ich wykonywania zaangażowane są w szczególności mięśnie szyi, przykręgosłupowe, klatki piersiowej, brzucha i pośladków, zaś ułożenie dłoni oraz wykonywane ruchy dłońmi stanowią automasaż nadnerczy, naczyń i narządów układu limfatycznego umiejscowionych w okolicach piersi, w tym grasicy.

Praktykując wzmacniamy kregosłup i mięśnie, rozluźniamy stawy, nasze ciało staje się giętkie i elastyczne poprzez uwolnienie blokad w obszarze miednicy i bioder, otwarcie klatki piersiowej, „wyciągnięcie kręgosłupa”, szyja uwysmukla się, my zaś osiągamy wewnętrzny spokój i emocjonalną równowagę.

Zapraszam na spotkanie z Gimnastyką Słowiańską, która rozwija kobiecą energię i moc – wewnętrzną prawdę i siłę.

Jak przygotować się do ćwiczeń?

Zabierz luźny, nie krępujących ruchów strój. Ćwiczymy na boso i bez stanika. Część ćwiczeń wykonywana jest na kolanach oraz w oparciu na łokciach, dlatego dobrym rozwiązaniem jest ich zasłonięcie lub zabranie chusty/kocyka (w celu ochrony kolan i łokci przed obtarciami).

W trakcie ćwiczeń wzmaga się pragnienie, więc dobrze jest mieć przy sobie butelkę wody.

Warsztaty