Joga kręgosłupa metodą Iyengara

Sala D

Metodę Iyengara charakteryzuje anatomiczna precyzja i prowadzenie kładące nacisk na odpowiednie ustawianie ciała i odpowiednie działania w pozycjach.

Opuść proszę trochę lewe ucho. Prawy bark niżej. Lewa pięta do przodu, prawe biodro w dół. Dolna łopatka w przód. Wyrównaj linię uszu, boków szyi, barków, boków tułowia, bioder, kolan, stóp.
Po ca ta dokładność w jodze Iyengara?

Kościec osiowy, kościec kończyn oraz mięśnie w całym ciele współtworzą naszą obustronną symetrię. Aby symetria byłą idealna, każdy ze składników par kości, mięśni szkieletowych, stawów i więzadeł po obu stronach ciała musi być identyczny- prawy i lewy staw kolanowy, biodra, kości udowe i obojczyki; mięśnie prostowniki grzbietu prawy i lewy, mięśnie czworogłowe, mięśnie grupy tylnej ud, przywodziciele, mięśnie pośladków.

Większość z nas po urodzeniu była symetryczna. Z czasem nawyki natomiast osłabiły naszą równowagę. Noszenie torby na jednym ramieniu, zakupów w jednej ręce, pochylanie podbródka zawsze w tą samą stronę, unoszenie telefonu to tego samego ucha, stanie na tej samej nodze itp.
Większość naszych czynności codziennych wykonywana jest w sposób asymetryczny. Na szczęście niektóre braki w symetrii możemy skorygować uważną praktyką. Balastowanie połówek ciała jest ważnym elementem jogi.

To bardzo ważny aspekt praktyk biorąc pod uwagę fakt, że symetria ciała ma bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie. Rozwiązaniem wielu problemów bólowych może być opracowanie odpowiedniej praktyki asan. Wczesne wprowadzenie odpowiedniej praktyki w zasadzie całkowicie zlikwidować dolegliwości.

Warsztaty